Technologie 4.1
Wat maakt de 4.1 generatie zo uniek?
Vision Company en optoVision zijn verheugd over hun herhaalde eerste plaats.
Elke 2 jaar gaat het Duitse Marktintern (vergelijkbaar met testaankoop) op zoek naar de beste glasleverancier. Opticiens geven telkens punten op verschillende criteria, dit voor elke deelnemende glasfabricant. In totaal werden er 9 criteria bevraagd.
optoVision legt de lat ongetwijfeld hoog en blijft investeren in optimalisatie. In 2016 namen we voor het eerst de titel ‘Beste glasleverancier’ trots mee naar huis. Toen positioneerden we ons op 5 van de 9 criteria op nummer 1.
Dankzij de doorgedreven wil van het bedrijf en de toegewijde werknemers doen we het dit jaar nog beter! Maar liefst op 7 van de 9 criteria laten we onze concuellega’s achter ons. We positioneren ons als beste in de categorieën: productkwaliteit, prijsbeleid, aanspreekpartner, innovatie, marketing, service, flexibiliteit, opleiding en leveringstermijn.
Volgens opticiens slaagt optoVision® erin een doordachte bedrijfs- en verkoopfilosofie op de markt te brengen. Een filosofie waarin ‘Deutsche Grüntlichkeit’ en een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding met elkaar in wisselwerking staan.
optoVision en Vision Company spannen zich met z’n allen in om het product, kwaliteit en service te verlenen die u verwacht. Want u wilt toch ook het beste product en de beste service tegen de beste prijs?
Lees hieronder het volledige artikel door Marktintern:
Markt Intern – optiek / optometrie
OptoVision verlengd haar overwinning in het resultatenonderzoek “Brillenglazen 2018”.
De laatste weken werd er bij “Markt Intern” (vergelijkbaar met testaankoop in België) weer druk gewerkt. De resultaten van het marktonderzoek dat werd uitgevoerd onder de Duitse opticiens zijn verwerkt. De Duitse opticiens werden bevraagd en konden hun evaluaties en commentaar aangaande de samenwerking met hun glasleverancier voor de voorbije twee jaar doorgeven. Er werden maar liefst 9 criteria beoordeeld. Het uiteindelijke resultaat is gebaseerd op 1.176 stemmen, een valide database. “Markt Intern” bedankt de deelnemers voor hun deelname aan het onderzoek, hun ingezonden evaluaties en commentaren.
Uiteindelijk is het optoVision uit Frankfurt – Langen, die zich opnieuw kan verheugen met de eerste plaats. Extra euforie omdat de nieuwe winnaar optoVision, ook bij de vorige editie in 2016 de eerste plaats wegkaapte. Met een gemiddelde score van 1.48 staat optoVision opnieuw aan de top van de Duitse glasleveranciers.
De vraag is dan ook waarom optoVision als beste glasleverancier werd gekozen. Een greep uit de reacties van de deelnemende opticiens:
Met dergelijke commentaren kunnen we nog eventjes verder gaan, maar vandaag interesseert ons vooral hoe men bij optoVision de overwinning heeft opgenomen en wat het voor hen betekent.
“Wij zijn ongelooflijk fier over de hernieuwde eerste plaats als beste glasproducent. We willen onze klanten dan ook van harte bedanken voor dit uitstekend resultaat”, steekt Axel Kellersman, bedrijfsleider van optoVision, van wal. “We hebben er allemaal hard aan gewerkt om de diensten aan onze klanten verder uit te bouwen en te optimaliseren. De verbetering van ons algemeen resultaat in de peiling is voor ons een leuke bevestiging dat we nog steeds op de juiste weg zitten. Maar achter alle diensten staat de mens. Een sterk team van meer dan 400 medewerkers die elke dag het beste van zichzelf geeft en die, afhankelijk van hun werkdomein, dicht bij de klanten staat. Deze grote betrokkenheid bij onze partners helpt ons enorm met het correct inschatten van de vragen uit de markt en er adequaat op in te spelen. De zeer positieve resultaten in het onderzoek schrijven wij dan ook toe aan onze leuze “kwaliteit verslaat de prijs”. Met onze acties en diverse mogelijkheden ondersteunen we de zelfstandige opticien zeer gericht in de strijd tegen ketens en online-aanbieders.”
“Een bijzonder hoogtepunt uit het voorbije jaar was zeker de lancering van de Visioner VR – de virtuele glasadviseur. Met behulp van een VR-bril kan de consument reeds tijdens de aankoop een veelvoud aan glastypes ervaren en begrijpen. Het is duidelijk bewezen, dat het succes van de opticien-partner, die gebruik maakt van deze bijzonder aantrekkelijke adviestool, stijgt en hij zich voluit onderscheid toz van de concurrentie. Vaak wordt de toenemende digitalisering van de markt voor de detailhandel als nadelig beschouwd – dit voorbeeld geeft echter duidelijk aan welke kansen er ontstaan op meer-omzet door gebruik te maken van deze nieuwe technologieën. Als Duitse glasproducent is het voor ons een hoofdzaak om op gebied van innovatie, kwaliteit en esthetiek de beste te zijn. Zo scoren we punten met, onder andere, Orgalit® Care, het brillenglas dat extra bescherming biedt tegen het blauw-violet licht tot 420nm, nieuwe Premium-coatings als i-Protection Blue GT en –Pure HT, alsook met nieuwe en trendy mirror zonneglazen.”
Zoals u uit de afbeelding kan afleiden, slaagt optoVision er in om zich tijdens de evaluatieperiode, en uitgaand van een hoge score in 2016, nogmaals te verbeteren. Dit is zeer goed gelukt, we blijven de eerste plaats behouden voor productkwaliteit, prijzenpolitiek en aanspreekpartner. We winnen 1 of 2 plaatsen voor dienstverlening, aanbod/flexibiliteit, opleiding, leverprestatie. Gezien de collegae ook hun best doen, stelt zich de vraag welke acties optoVision zal ondernemen om aan de top te blijven. Met betrekking tot de toekomst laat Axel Kellersmann ons een blik werpen in de kaarten van optoVision: “Wij werken momenteel alweer met de hoogste prioriteit aan nieuwe campagnes die onze klanten bij de doorverkoop zullen ondersteunen. Een volledig publiciteitspakket aangaande onze hernieuwde overwinning als beste glasproducent zal onze klanten in het middelpunt van de belangstelling plaatsen. Dit krachtige aanbod aan onze partners, ingegeven vanuit motto “kwaliteit verslaat de prijs” zal hen de kans geven zich van de concurrentie te onderscheiden. Voortdurende investeringen in onze productie in Frankfurt waarborgen ook in de toekomst maximale product- en servicekwaliteit. Daarenboven worden er momenteel innovatieve producten ontwikkeld en werken we aan nieuwe, zeer aantrekkelijke advies-concepten en mogelijkheden. Zodoende zullen wij onze marketingondersteuning nog individueler en efficiënter op de verwachtingen van onze klanten kunnenafstellen. Last but not least is er volgend jaar het 40-jarige jubileum van optoVision waarmee we 40 jaar Made in Germany vieren. Onze partners kunnen zich dus op vele inspirerende en onderhoudende hoogtepunten verheugen.
Conclusie: uw evaluatie van uw glasproducent is bij deze verwerkt en uitgegeven, in principe kunnen alle producenten zich in de resultaten terugvinden. Al is er hier en daar wel een uitschuiver vast te stellen – in bijlage kan u de details van de quoteringen terug vinden. Afsluitend willen wij nogmaals ons respect betuigen aan het team van optoVision voor een voortreffelijke markt-performance die zich weerspiegelt in de individuele criteria.
Bron: www.markt-intern.de
Één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Wij zijn er om jouw te helpen met dat beeld. Van brochures tot stickers met een verhaal.
Wij begeleiden, coachen en stomen jouw klaar voor de hedendaagse Business-wereld. Leuke sessies toegespitst op je vakgebied.