Technologie 4.1
Wat maakt de 4.1 generatie zo uniek?
Het beste resultaat in haar 39 jarig bestaan, gekenmerkt door een behoorlijke omzetstijging - zo sluit het Duitse optoVision het voorbije jaar af. Ondanks de moeilijke markt zet het bedrijf haar groeikoers verder... .
2017 eindigt voor de beste Duitse brillenglasfabrikant* net zoals het vorige jaar. optoVision realiseert het drievoud van haar afzet-, omzet en resultaatsrecord.
Wereldwijd verkocht het Duitse optoVision samen meer dan 3,5 miljoen brillenglazen – dat is 12 procent meer dan het vorige jaar. 2017 was voor optoVision veruit het beste jaar in haar 39 jarig bestaan. Wij zijn bijzonder verheugd dat onze klanten vertrouwen hebben in de weg die wij zijn ingeslagen, wat voor ons in de laatste jaren de basis is voor een succesvolle ontwikkeling van de onderneming", licht optoVision-directeur Axel Kellersmann ons dat resultaat toe. Ook in 2018 blijven we volle gas geven in het belang van de klanten, met talrijke nieuwe innovatieve producten en diensten voor de zelfstandige opticien, belooft de zaakvoerder.
Verkoopdirecteur voor Duitsland, de heer Thomas Hitz looft: “Naast ons team hebben ook onze klanten – de zelfstandige opticiens – in 2017 een fantastische job neergezet. Zij zijn de belangrijkste pijlers voor ons succes. Ook in 2018 zullen wij, bij optoVision er alles aan doen om hen als bedrijf, naar beste vermogen in de steeds harder wordende concurrentiestrijd, te ondersteunen.“
De sterkste afzetmarkt voor optoVision wereldwijd was en is nog steeds Duitsland. Daar kende het bedrijf een groei van 4 procent. Met de uitzonderlijke capaciteit en reserve in de productie kan optoVision snel op elke vraag vanuit de markt inspelen. Hierdoor behoudt optoVision haar voorsprong op de concurrentie.
In de internationale markten verkocht optoVision een sterke 32 procent meer brillenglazen – Een duidelijke indicatie dat de 3 jaar eerder aangekondigde “internationalisering” haar vruchten afwerpt en ook in 2018 op dezelfde tendens kan doorgaan.
Ook de afdeling Tools & Instruments kende een groei buiten proportie. Dat was vooral de verdienste van de in augustus op de markt gebrachte virtual reality bril Visioner VR. Deze gloednieuwe innovatie droeg met meer dan 600 verkochte eenheden bij tot dit succes. Maar ook de aberrometer, gerealiseerd in samenwerking met Luneau Technologie Deutschland kon het hoge niveau van het voorbije jaar bevestigen.
*In de Brancheninformationsbrief Augenoptik/Optometrie der Markt intern Verlag GmbH. Ausgabe Nr. 30/16, ISSN 14 31-3391 Gesamtsieg optoVision Leistungsspiegel Brillengläser 2016, Nota 1,51, www.optik.markt-intern.de
Één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Wij zijn er om jouw te helpen met dat beeld. Van brochures tot stickers met een verhaal.
Wij begeleiden, coachen en stomen jouw klaar voor de hedendaagse Business-wereld. Leuke sessies toegespitst op je vakgebied.