Een bril kiezen is een fysiek gegeven: je kan hem voelen, passen, zien, het is iets tastbaar. Het kiezen van glazen daarentegen is een abstract gegeven. Als opticien is het geen gemakkelijke opgave om de verschillende designs uit te leggen aan de klant. Zo heeft de klant vaak het gevoel dat hij of zij op voorhand geen idee heeft van wat hij of zij zal afhalen wanneer het op glazen aankomt.
Met de Virtual-Reality-bril van optoVision maken we resoluut komaf met dit gegeven. De klant zet de bril op, terwijl u als opticien de iPad in handen heeft en uw klant begeleidt. We vragen de klant om aan het wieltje te draaien tot hij of zij comfortabel ziet. Daarna is het uw beurt om een setting of omgeving te kiezen, bv. de tuin. Eerst toont u het effect met een enkelzichtbril: 'kijk even ver en kijk daarna even dicht'. Conclusie: uw klant zal aangeven dat hij maar op 1 afstand scherp ziet. De oplossing? Een progressieve bril. Nu kiest u op de iPad voor een progressief design, laat ze zeker allemaal zien. Op die manier kan uw klant zelf aanvoelen bij welk progressief design hij of zij zich comfortabel voelt. De wazige gedeeltes zijn niet aangegeven met stippellijntjes maar zijn effectief wazig, what the client sees is what he get. Gegarandeerd verkoopt u een glas met een comfortabeler design.
Verder heeft u ook de mogelijkheid om de verschillende beeldschermdesigns te tonen, het effect van Formula Drive te tonen, het effect van gepolariseerde zonneglazen te tonen. Vanaf nu verkoopt u - zonder het gevoel te hebben dat u uw klant in de kosten wil jagen - een meerwaarde glas.
De keuze voor de juiste glazen wordt nu echt tastbaar.
Één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Wij zijn er om jouw te helpen met dat beeld. Van brochures tot stickers met een verhaal.
Wij begeleiden, coachen en stomen jouw klaar voor de hedendaagse Business-wereld. Leuke sessies toegespitst op je vakgebied.